Hoofddorp winkelstad koop eet denk lokaal
Nieuws

Lokaal is leuker voor allemaal!

‘Eet, koop en denk lokaal’ is al een tijdje een bekende slogan  in het winkelcentrum van Hoofddorp. Om consumenten en ondernemers elkaar nóg beter te laten vinden is er sinds kort een nieuw lokaal wapen in deze strijd: de Hoofddorp Winkelstad Giftcard.

Sonja Olthuis, centrummanager van Stichting Ondernemersfonds Hoofddorp Centrum (SOHC) vertelt: “Wij hebben natuurlijk al lang een focus op onze lokale ondernemers. Uit het oogpunt van duurzaamheid uiteraard, maar nu door de COVID-19 epidemie zijn daar ook andere overwegingen bij gekomen. We weten dat de markt van giftcards heel groot is, en ook dat de meeste waarde van deze cards niet besteed wordt bij lokale winkeliers. Daar wilden we verandering in brengen en hebben met Cards Unlimited uit Cruquius en Groupcard uit Aalsmeer een unieke Hoofddorpse card ontwikkeld. Het idee leefde al langer en kwam oorspronkelijk van Lisa van Leeuwen van Librisboekhandel Stevens. Dit initiatief hebben we goed bekeken en verder opgepakt vanuit het Centrummanagement SOHC, met de Hoofddorp Winkelstad Giftcard als trots makend resultaat.”

“We geloven enorm in de kracht van de lokale gemeenschap”, licht John Keunen, CEO van Groupcard, toe. “We zijn van mening dat je nu eenmaal meer binding hebt met de omgeving waarin je woont, zeker nu! Vanuit die gedachte verbinden wij graag lokale partijen als SOHC, consumenten en ondernemers met elkaar. Met als doel lokale bestedingen leuker en interessanter te maken. Het is ontzettend gaaf dat nu met de Hoofddorp Winkelstad Giftcard er een card komt die de Hoofddorpse gemeenschap nog meer met elkaar verbindt. Het is een lekker idee dat omzet in het Hoofddorpse blijft. Of dat nou de fietsenwinkel, de plaatselijke schouwburg, de horeca, een landelijk opererende parfumerie of zelfs de lokale voetbalclub of makelaar is, die de kaart aan nieuwe bewoners schenkt. Het is gewoon een breed inwisselbare kaart die ook gewoon in de digitale wallet of stocard kan. Hij is voor iedereen, zowel voor de gebruiker als de acceptant, plug and play te gebruiken, dat is perfect. En de commisie die gerekend wordt, is een stuk vriendelijker dan die bij de landelijke kaarten gebruikelijk is. Zo houd je het leuk voor iedereen en is instappen aantrekkelijker.”

Sonja vervolgt: “We hadden meteen een enorme klik met elkaar, dat werkt in een project als dit altijd heel prettig. Ik ben er trots op dat we in relatief korte tijd gezamenlijk de card beschikbaar hebben gekregen. Het winkelaanbod in Hoofddorp is natuurlijk zeer uitgebreid, we hebben ruim 400 van de meest uiteenlopende winkels, dienstverleners, restaurants en ook cultuur in het centrum. We hopen dat zoveel mogelijk ondernemers meedoen, er is al een aantal leuke aanmeldingen binnen, als Primera en Hema, en we verwachten natuurlijk dat er nog veel zullen volgen. Dat je zoiets samendoet is een belangrijke basis voor het succes.

Het is in deze tijd ook mooi voor Hoofddorpse ondernemingen om de card aan hun medewerkers cadeau te doen, als eindejaarsattentie bijvoorbeeld. Naast de fysieke card willen we ook de sfeerbeleving rondom de card een boost geven; zo is de kerstboom in het centrum voorzien van Kerstbaldruppels in de vorm van de card, komt er een selfie wall, komen er banieren aan lichtmasten en bruggen en zetten we groots in op (online) communicatie. Daarnaast is Hoofddorp ook echt een netwerkgemeente, dus ook in die netwerken zullen we veel aandacht voor de card vragen. Juist in deze tijden is de gedachte “eet, koop en denk lokaal” actueler en belangrijker dan ooit. Ik hoop dat we dat idee met z’n allen omarmen en tot uitvoering brengen. Dat is goed voor iedereen!” Meer info op www.hoofddorpwinkelstad.nl

Bron: INTO business Haarlemmermeer

Soortgelijke Berichten